simbatesba

en masks memoarer

Part 3 about our adventures up in Switzerland

Publicerad 2012-03-05 21:40:19 i Simbatesba,

Fredagen var en trevlig dag! Vi vaknade alla utvilade och rullade iväg på våra skidor för att skida (ide andras fall) och sola (i mitt och Jennys fall, för vi var smått sjukliga). Mot kvällen fixade vi alla oss fina och fräsha, och gick till en väldigt mysig och trevlig fin restaurang för att fira bästa Julia! Vi åt en raclette och ostfondue, mag-gsmigt! och mycket vin. Julia fick fina tal och presenter. Sedan stack vi snabbt hem via och sedan för att grunda till Indy! Skojigt var det, och några av våra schweizvänner joinade oss. Sedan vinglade vi oss i olika etapper på något vis vidare till en kiva plats kallad 2nd Club var dj Remady stod för musiken, awesomeneeeees alltså.. lhvddjghvjkssfbdvj. Gratis shots och redka vodbull fanns även med i bilden. Den natten bestämde jag mig för att jag inte ville komma hem........
På lördagen var alla mycket mycket dagen efter. Någon köpte enligt vår regel morgonmål i bageriet (BIG LOOOVE) och långsamt tog vi oss till backen. För det mesta for Andra, Jenny och jag omkring med liftar både upp och ner, och vi sade hejdå till mina favoritschweizare.snyft
Det var mycket snöigt uppe på berget men jag bestämde mig ändå för att skida ner, och sedan lämnade jag tillbaka mina hyrskidor. Sedan for Pirkka hem till sitt Schweizhem, och vi andra blev kvar. Middagen bestod till en viss del av choklad, aka sista äta-vad-man-vill-dagen.. Efter det slocknade dom andra, men Jenny och jag satt och nostalgiserade över vår fina resa.
På söndag morgon var det avfärd tillbaka hem. Freddi, ANdra och jag bhade senare flyg så vi äventyrade oss litegrann i Zürich och på flyplatsen ett tag. Vi konsumerade pengar och käkade maat..och choko. Sedan kom vi hem till Finland, och jg var pang-sjuk och råddig. End of the story!
Lite Zürichbilder. festbilderna har jag stulit från jens=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela