simbatesba

en masks memoarer

Simba lever nog

Publicerad 2012-04-22 23:22:52 i Simbatesba,

Fast jag är visst lite trög med dethär bloggandet!
Liten genomgång av vad jag har sysslat med på sistone:
måndagen läste jag slut Mockingjay, sista Hunger Games boken och jag är ännu melankolisk och THG böckerna är min nya bibel, amen. När jag säger att jag läste slut den på måndagen menar jag att jag bokstavligen gjorde det från morgonen till kvällen och varken hade ögon eller öron för resten av världen, så då fick skola lida..::) jag fick också en arbetsintervju!! Som är imorgon =)
-
tisdagen tog jag tag i mitt liv och räknade lite matematik i skolan som en duktig elev, och släpade mig till esport med stina på kvällen! Ganska snigel med bara en cx-timme och lite muskler, men bättre än inget.
-
Onsdagen då... Var på ec lite, 30 min elliptical och sedan med stina på en trög upphöjt i 746 zumbatimme. Jag hade veckans längsta skoldag som är hela fyra lektioner lång.
-
Och på torsdagen hmm vad gjorde jag då.. Börja 11, skön skoldag och efter skolan åt jag mellanmål hos Pirkka (vilket jag i princip gör varje dag) för dom har alltid goda frukter, kvarg, myslin och annat trevligt^^ sedan blev det en killer workout på esport, en Body Attack timme plus en RPM spinning timme (vilket är den hårdaste spinningen), och sedan var jag jämnad med marken. Sedan sov jag övernatt hos sötnos:)
-
Sedan kommer vi till trevligare dagar, på fredagen var det skiiit väder och jag förfrös nästan mina händer av mig när jag cyklade till och från skolan, men efter skolan åt jag och pirkka först hos pirkka och sedan for vi till stan på galna dagar en stund:) sedan tittade Jenny och Karin och jag på Titanic 3D i tennispalatset, och jag grät som vanligt tills jag var torr som en öken. Efteråt (när mitt ansikte såg någotlunda normal ut igen) åt vi middag på Vapiano med resten av svenskfinland verkade det som. Jag åt en skitgod mozzarellatomatsallad med basilika och höna! Jag skulle kunna leva på mozzarella::)
Spoilervarning, Jack dog igen i slutet:(
Lördaaag var träningsdag igen, ca 11km lenkki + ben,rygg och bröstmuskler=död tessa. Förrutom detta så klarade jag av bil teoriprovet på nätet (jee, bara 3 mån försent?), bakade semlor tittade på bilder relaterade till hungergames halva dagen. PÅ kvällen blev det lite barhäng med killarn aoch Karin och sedan till en drumsöhemmafest som inte var väldigt lång utan det blev tillbaka in till stan men efter lite trubbel för några så bestämde vi oss bara för att fara hem. Lika skönt så, eftersom jag inte ens drack och var gasnka trött efter min träning.
-
Idag har jag solat ute i bikini (<33), ätit mina semlor och annat trevligt och proeinrikt, tränat lite mera (lenkki ute igen + gym sedan) och nu på kvällen tog jag en promenad längs stranden med sötnos. Riktitgt skönt veckoslut med andra ord! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela